PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS WEB BLOG PADA KONSEP MOMENTUM DAN IMPULS

Udik Prasetyo, Irnin Agustina Dwi Astuti, Dasmo Dasmo, Iman Noor

Abstract


A research on development of learning media based on web blogs on the concepts of momentum and impulse has been done. This research aims to determine the feasibility of physics learning media based on web blogs. Method of this research is Research & Development (R&D) with ADDIE model. This learning media is validated by media experts and material experts. Based on the results of the research, development of learning media based on web blogs on the concepts of momentum and impulse is feasible for students to physics learning.

Keywords


Media Pembelajaran; Web Blog; Momentum; Impuls

Full Text:

PDF

References


Affandi, M. R., Widyawati, M., & Bhakti, Y. B. (2020). ANALISIS EFEKTIVITAS MEDIA PEMBELAJARAN E-LEARNING DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA SMA PADA PELAJARAN FISIKA. Jurnal Pendidikan Fisika, 8(2), 150-157.

Astuti, I. A. D., Nurullaeli, N., & Nugraha, A. M. (2018). PENGEMBANGAN PEMBELAJARAN E-LEARNING DENGAN WEB LOG SEBAGAI ALTERNATIF BAHAN AJAR GURU. Jurnal Terapan Abdimas, 3(2), 165-169.

Astuti, I. A. D., Sulisworo, D., & Firdaus, T. (2019). What is the student response to using the weblogs for learning resources. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1157, No. 3, p. 032012).

Astuti, S. P., Alhidayatuddiniyah, T. W., & Handayani, S. (2019). Pemanfaatan media crocodile physics dalam pembelajaran untuk meningkatkan pemahaman konsep fisika. Navigation Physics: Journal of Physics Education, 1(1), 1-5.

Dasmo, D., Astuti, I. A. D., dan Nurullaeli, N. (2017). Pengembangan pocket mobile learning berbasis android. Jurnal Riset dan Kajian Pendidikan Fisika, 4(2), 22-28

Dasmo, D., Bhakti, Y. B., & Napis, N. (2019). Pemanfaatan media pembelajaran Phet simulation dalam eksperimen fisika. Navigation Physics: Journal of Physics Education, 1(1), 18-21.

Dudi, Indrajit.(2009). Mudah belajar fisika. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.

Hartini, S. (2016). Pengembangan modul fisika pada pokok bahasan listrik dinamis dengan menggunakan model discovery learning di sman 5 banjarmasin. Journal Fisika Flux 13(1), 121–125. http://dx.doi.org/10.20527/flux.v13i2.3141

Jamilah, P. N., Mulyaningsih, N. N., & Bhakti, Y. B. (2020). The Effect of Learning Start Learning Strategy With A Question (LSQ) on the Mastery of Physics Concepts. Bulletin of Educational Science and Technology, 1(1), 20-26.

Kristinawan., Fert., I Dewa Putu N., Undang Rosidin. (2014). Pengebangan video pembelajaran sains terhadap web internet di indonesia. Jurnal pembelajaran fisika. Vol 2 (5), 13-26.

Kumala, S. A., & Sumarni, R. A. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Menggunakan Uno Stacko Pada Materi Fisika Kelas X. Navigation Physics: Journal of Physics Education, 2(1), 14-20.

Maulidina, S., & Bhakti, Y. B. (2020). PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN ONLINE DALAM PEMAHAMAN DAN MINAT BELAJAR SISWA PADA KONSEP PELAJARAN FISIKA. ORBITA: Jurnal Kajian, Inovasi dan Aplikasi Pendidikan Fisika, 6(2), 248-251.

Ramadhana, R., & Hadi, A. (2018). Pengembangan modul pembelajaran matematika berbasis learning cycle 7E dengan pendekatan saintifik. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 1(1), 45–52.




DOI: https://doi.org/10.30998/sch.v1i2.3150

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Udik Prasetyo, Irnin Agustina Dwi Astuti, Dasmo Dasmo, Iman Noor

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Publisher:
UNIVERSITAS INDRAPRASTA PGRI

Address: Department of Physics Education | (Kampus A) TB. Simatupang, Jl. Nangka Raya No.58 C, RT.5/RW.5, Tj. Bar., Kec. Jagakarsa, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12530, Indonesia | (Kampus B) Jl. Raya Tengah No. 80, Kel. Gedong, Kec. Pasar Rebo, Jakarta Timur 13760, Indonesia
Phone: +62 (021) 7818718 – 78835283 | Close in sunday and public holidays in Indonesia
E-mail: kampus@unindra.ac.id

 

Creative Commons License
Schrodinger Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Fisika is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.