The Effect of Vocabulary Mastery and Learning Motivation towards Description Writing Ability
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Dalimunthe, L., & Haryadi, R. N. (2022). The Effect of Learning Methods and Vocabulary Mastery on English Speaking Ability. Lingua Educationist: International Journal of Language Education, 1(1), 1–7. https://doi.org/10.54099/le.v1i1.58
Haryadi, R. N., & Sunarsi, D. (2022). English for Beginner (1st ed.). CV Cipta Media Nusantara.
Hotimah, E. (2017). Penggunaan media flashcard dalam meningkatkan kemampuan siswa pada pembelajaran kosakata bahasa Inggris kelas II MI Ar-Rochman Samarang Garut. Jurnal Pendidikan UNIGA, 4(1), 10–18.
Izzan, A. (2010). Metodologi Pembelajaran Bahasa Inggris. Humaniora.
Jamil, M. M. (2019). Optimalisasi Model ARCS Dalam Pembelajaran Saintifik Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Peserta Didik Pada Peminatan Mata Pelajaran Geografi Di Kelas Matematika Ilmu Alam. IJIS Edu: Indonesian Journal of Integrated Science Education, 1(1), 7–24.
Maesaroh, R. S., & Sari, R. (2021). The Effect of Vocabulary Mastery on Students� Writing Skill (Research on Grade VIII Students at SMP Negeri 46 Jakarta). JEdu: Journal of English Education, 1(3), 160–164.
Meinawati, E., & Baron, R. (2019). Media sosial dan pembelajaran: Studi efektivitas penggunaan Facebook dalam pembelajaran Bahasa Inggris. Jurnal Tatsqif, 17(1), 34–51.
Pancawati, S., & Dwiastuty, N. (2021). Error Analysis of Using Simple Present Tense on Students� Descriptive Text Writing. JEdu: Journal of English Education, 1(2), 72–78.
Pramesti, U. D. (2015). Peningkatan penguasaan kosakata bahasa Indonesia dalam keterampilan membaca melalui teka-teki silang (Penelitian tindakan di kelas VI SDN Surakarta 2, Kecamatan Suranenggala, Kabupaten Cirebon, Jawa Barat). Puitika, 11(1), 82–93.
Rahardjo, M. (2007). Bahasa Sebagai Alat Komunikasi Publik dan Pembangunan Wacana. LiNGUA: Jurnal Ilmu Bahasa Dan Sastra, 2(1).
DOI: https://doi.org/10.30998/jedu.v2i1.6430
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Published by:
Universitas Indraprasta PGRI, Jakarta, Indonesia
Address: TB. Simatupang, Jl. Nangka Raya No.58 C, RT.5/RW.5, Tj. Barat., Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan, Provinsi DKI Jakarta, 12530, Indonesia
Phone: +62 (021) 7818718 – 78835283 | Close in sunday and public holidays in Indonesia
Work Hours: 09.00 AM – 04.00 PM Best hours to visit: From 9 am to 11 am or after 3 pm. The busiest times are between 11 am and 3 pm.
JEdu: Journal of English Education is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.